Thursday, December 23, 2010

KADAR TERKINI MATAWANG NEGARA TIMUR TENGAH











POTENSI DINAR IRAQ?
ANDA SENDIRI BOLEH FIKIR BERAPA NILAI YANG SEPATUTNYA BILA DIAPUNGKAN NANTI..










































Sesuatu matawang yang telah diapungkan dipasaran memberi implikasi seperti berikut:

i. Matawang itu dijadikan sebagai tukaran mendapat matawang asing yang lain sebagai perbelanjaan di luar negara. Misalnya RM boleh di tukar ke Rupiah di Indonesia, atau Dollar Singapura di Singapura, atau Baht di Thailand atau Riyal di Arab Saudi. Begitu juga jika dengan Dinar Iraq, apabila diapungkan nanti, maka ianya boleh di tukarkan di mana-mana negara yang kita berurusan.

ii. Sesuatu negara boleh menjadikan matawang itu sebagai reserve negara jika diyakini nilainya stabil atau berpotensi lebih menguat lagi pada masa hadapan. Misalnya Malaysia menyimpan pelbagai matawang asing sebagai reserve. Matawang Euro, Paun Britain, dan Yen Jepun adalah antara pilihan matawang yang disimpan sebagai reserve oleh negara kita dan juga negara-negara lain dalam dunia ini.

iii. Matawang yang sedia terapung juga boleh digunakan untuk pembayaran impot dan pembayaran hutang sesuatu negara. Misalnya Malaysia boleh gunakan reservenya dalam USD atau Yen untuk membayar hutang luar Malaysia. Maknanya sesuatu negara itu tidak semestinya menggunakan matawang mereka sendiri sebagai alat pembayaran. Mereka boleh gunakan matawang asing yang mereka simpan atau yang dibawa masuk oleh peniaga atau pelancong asing ke negara mereka. Lantaran itulah industri pelancongan digalakkan supaya matawang asing masuk ke negara ini atau urusan ekspot dibuat melalui tukaran USD.

Dengan pemahaman diatas, anda tidak perlu khuatir akan kemampuan Iraq menyerap dan membeli semula dinarnya yang kini berada di luar Iraq. Dinar Iraq yang akan diapungkan nanti, secara otomatik akan digunakan oleh dunia sebagai tukaran dalam perdagangan antara negara dalam dunia, atau sebagai reserve sesuatu negara dan sebagai matawang membayar hutang. Masa apungan semakin mendekat kerana ianya telah melalui tempoh 7 tahun.Tempoh masa antara 7 ke 10 tahun adalah masa yang manasabah dinar Iraq akan diapungkan.

Dan anda sebagai penyimpan Dinar Iraq di negara ini sebenarnya secara tidak langsung membantu negara membuat satu reserve yang berpotensi terlalu tinggi nilainya. Tidak hairanlah Amerika meluluskan undang-undang supaya rakyatnya boleh membeli dan memiliki dinar Iraq secara teratur.

Jika berminat nak beli dinar?

IQD10,000 Dinar cuma serendah RM200 berpotensi menjadi RM10,000 jika ia diapungkan pada kadar USD0.30 tapi jika USD3.4 ,anda boleh kira sendiri keuntungan anda.Simpan RM200 kat ASB,Bank tempatan hanya dapat RM10 setahun.Fikir-Fikirkan..Masa semakin suntuk untuk anda!Kalau dah apung nanti..tak dapatlah saya nak tolong..

Sila sms atau hubungi saya:

Tarmizi 019-2710699


Saturday, August 14, 2010

BILA DINAR NAK DI APUNGKAN?




















Matawang Iraq dikenali sebagai Dinar Iraq (IQD).Note baru Dinar diperkenalkan pada akhir tahun 2003 sejurus Amerika menjatuhkan Saddam Hussein. Dinar Iraq ditarik dari pasaran matawang dan nilainya merudum ke USD 0.00068. Sebelum ini nilai IQD ialah antara USD0.30 ke USD3.30.

Kejatuhan IQD sehingga ke Paras bawah PAR ini adalah kerana telaga minyak Iraq telah musnah,menyebabkan Iraq kehilangan sumber pendapatan utamanya. Hasil minyak Iraq menyumbang 90% kepada pendapatan perkapita Iraq.
Faktor kedua yang menyebabkan kejatuhan nilai IQD adalah kerana isu kestabilan politik Iraq.

Kini,selepas 7 tahun, Iraq sudah jauh berubah,lebih maju dan sedang menuju kepada sebuah negara yang lebih demokratik dan bersistem dalam pemerintahannya.

Iraq kini telah melalui 2 kali pilihanraya secara bebas untuk memilih kerajaan.Selepas pilihanraya pada Mac lalu, Iraq akan mempunyai Perdana Menteri baru dengan barisan kabinet yang baru.Pasti kabinet baru akan membuat satu keputusan yang drastik tentang apungan matawang dinar Iraq untuk menentukan nilai sebenarnya di pasaran matawang.Tak akan Dinar Iraq berada di rank paling bawah di kalangan matawang negara teluk yang lain.Walhal sejarah telah membuktikan bahawa matawang Dinar adalah yang tertinggi di Negara Teluk.Lihat sahaja contoh negara Kuwait. 1 Dinar Kuwait kini bersamaan dengan sekitar USD3.4

Tentera Iraq telah pun bersedia untuk mengambil alih peranan tentera Amerika yang bakal keluar pada 31hb Ogos ini. Penjara terakhir yang dikawal oleh tentera Amerika telah pun diserah kepada pihak berkuasa Iraq sendiri.Walaupun ada pengeboman di pinggir bandar, ianya dilihat sebagai reaksi seorang dua rakyat sahaja, bukannya satu kumpulan yang besar dan berpengaruh.Rakyat Iraq secara keseluruhannya berpuas hati kerana hak mereka sebagai rakyat telah berjaya dikembalikan melalui sistem pemilihan yang bebas secara demokratik.

Fasa pengeluaran tentera Amerika pada 31 hb Ogos 2010, merupakan satu tahap membolehkan dunia percaya dengan keselamatan dan keamanan Iraq untuk membolehkan Iraq dilihat sebagai sebuah "negara emas" dalam pelaburan,kewangan dan ekonomi oleh para pelabur luar. Maka tidak hairanlah jika para penganalisis meramalkan matawang Iraq akan diapungkan dalam tahun ini juga. Yang hebatnya, rakyat Amerika yang dilapurkan sebagai penyimpan Dinar Iraq yang teramai sekali dalam dunia, telah mula mengisi borang pertukaran wang Dinar Iraq dan borang pengistiharan cukai keuntungan jualan Dinar Iraq kepada kerajaannnya.

Ekonomi Iraq yang bermula dari kosong pada tahun 2003 sehingga menyebabkan kerajaan Iraq terpaksa menjual matawang dinarnya secara lelongan kepada bank asing pada setiap bulan untuk menampung kos pentadbiran dan pembangunan Iraq. Dalam dunia kini, Iraqlah sebuah negara yang "melelong" matawangnya sendiri untuk mendapatkan matawang asing bagi membiayai kos pembangunan negaranya. Tak terfikir kah oleh anda yang bijak pandai, mengapa bank asing sanggup membeli dinar sekarang pada harga USD1.00 =IQD1,168? Mereka beli dengan jumlah yang amat besar, antara USD100~USD200 juta setiap bulan. Hal ini kerana bank asing mahu menjadikan Dinar iraq sebagai RESERVE terbaik. Pakar-pakar pelaburan di bank asing tahu nilai dinar akan naik secara drastik tidak lama lagi. Kiralah sendiri betapa besar keuntungan bank-bank tersebut jika 1 Dinar Iraq naik ke USD0.30 atau USD1.50 atau USD3.30 iaitu harga asal sebelum 2003.

Soalan seterusnya ialah bila dinar akan naik? Faktor ekonomi merupakan fakta terpenting untuk membolehkan Dinar Iraq untuk naik. Pada masa sekarang pengeluaran minyak Iraq ialah antara 2.7 juta hingga 3 juta tong sehari dan ianya menuju ke angka 5 juta tong sehari, maka tidak mustahil pada bila-bila masa nilai Dinar akan dikaji semula dan dinaikkan secara perlahan-lahan.Pihak berkuasa Iraq akan mengapungkan Dinar Iraq di pasaran matawang dengan penetapan harga awal.Mungkin USD0.10 atau mungkin USD0.30. Walaupun ada yang meramalkan harga awalnya ialah sekitar USD1.47, tetapi saya tidak menjangkakann seperti itu.Paling munasabah pun selepas diapungkan beberapa bulan, maka ianya berkemungkinan mengambil sedikit masa untuk mencapai ke paras USD1.47

Dengan berlatar belakang faktor ini, saya harap pemilik dinar Iraq haruslah bersabar dan rasional.Walaupun tak bersalah anda mengharapkan dinar Iraq naik pada bulan September ini selepas pengunduran tentera Amerika dari bumi Iraq, tapi faktor ekonomi kenalah diambil kira.Jika pada akhir tahun ini, Pembentangan Bajet Iraq menunjukkan prestasi ekonomi yang memberangsangkan, barulah kita boleh berangan-angan nak jadi kaya..ha...ha..ha..

Oh! ya..info mengenai lelongan Dinar Iraq oleh Bank Negaranya juga perlulah diketahui. Jika Bank Negara Iraq tidak melelong matawangnya lagi, maka barulah kita yakin bahawa Iraq sudah cukup pendapatan dari hasil wang minyaknya tanpa mengharap hasil wang lelongan lagi.

Ya, dengan andaian Dinar akan diapungkan pada harga 1 Dinar bersamaan USD0.30, maka anda memiliki;

5,000 Dinar Iraq pada harga RM100 berpotensi menjadi RM5,000.
10,000 Dinar pada harga RM200 berpotensi menjadi RM10,000.
25,000 Dinar pada harga RM500 berpotensi menjadi RM25,000.
50,000 Dinar pada harga Rm1000 berpotensi menjai RM50,000

Saya hanya menjual koleksi note 5K, 10K & 25K sahaja.
Note 5K dihadkan kepada 2 keping sahaja.


Anda boleh umpamakan pemilikan dinar Iraq ini sama macam memiliki sijil simpanan premium..Simpan dan Menang!!Anda tak rugi apa-apa kerana anda bakal menyimpan wang baru iraq yang tulen..menunggu masa utuk ditebuskan..

Anda mempunyai masa yang terhad sehingga akhir tahun ini sahaja untuk memiliki dinar secara beransur-ansur kerana jangkaan seawal-awalnya dinar dijangka bakal diapungkan pada Januari 2011.

Tetapi jika lebih awal lagi atau diapungkan secara tiba-tiba..TAK DAPAT SAYA MENOLONGNYA...ha..ha..ha..
Isunya ialah MASA..
Jawapannya ialah SABAR MENANTI.

Call atau SMS saya Tarmizi 012-3771941.

Wednesday, July 14, 2010

DINAR IRAQ DAN POTENSI APUNGANNYA


















BERTINDAK HARI INI JUGA!!



Matawang Iraq - Dinar Iraq masih belum diapungkan. Dinar Iraq baru yang diperkenalkan pada akhir 2003, dikatakan akan melonjak semula. Pelbagai asas digunakan dalam meramalkan bilakah wang ini akan diapungkan.

Asas Pertama - Teori Pusingan Ekonomi.

Teori ini mengandaikan pusingan sesuatu ekonomi ialah 7 tahun atau 10 tahun. Matawang yang jatuh akan kembali semula ke nilai asal selepas 7 atau 10 tahun. Jika 7 tahun, maka pada tahun ini lah Dinar akan diapungkan. Maka ada yang meramalkan selepas 31 Ogos iaitu tarikh akhir pengunduran tentera Amerika dari Iraq, Dinar akan naik semula. Ada juga yang meramalkan selepas pembentangan Baget Iraq 2011 pada akhir tahun ini. Maka tidak hairan sekali jika ada peramal dalaman Iraq yang menggerentikan DINAR AKAN NAIK PADA FEBRUARI 2011,

Asas Kedua - HASIL MINYAK IRAQ

Jika andaian Teori Pusingan Ekonomi 10 tahun, maka Dinar akan naik pada 2013. Andaian ini bersamaan dengan Asas Kedua, mengapa Dinar akan naik iaitu kerana HASIL MINYAK IRAQ. Pada 2013, keluaran minyak Iraq dijangka 5 ke 7 juta tong sehari. Maka ianya suatu yang amat logik. Apakah Iraq yang mengeluarkan minyak 5 atau 7 juta tong sehari lebih lemah nilai mata wangnya berbanding dengan RM, dalam keadaan Malaysia hanya mengeluarkan minyak 700,000 tong sehari. Maka nilai Dinar Iraq paling kurang hendaklah bersamaan RM 1.00.

Maka jika Iraq tidak mengapungkan matawangnya, maka Iraq akan mengamalkan ekonomi songsang kerana Iraq membiarkan matawangnya tidak laku di pasaran walhal matawangnya amat tinggi nilainya. Apabila Malaysia menambat RM pada 1998, ianya terpaksa dilepaskan pada 2005 kerana matawangnnya makin menguat. Dasar mengapungkan wang adalah satu dasar utama sesuatu negara. Tambahan pula negara yang tinggi nilai hasil dan ekspotnya.

Apakah yang anda perlu buat sekarang?

BELI DAN SIMPAN DINAR IRAQ. JUAL SELEPAS DIAPUNGKAN SAHAJA.
BERAPA UNTUNG? Lihat andaian berikut:

Dengan menyimpan 50,000 Dinar Iraq, yang kini dijual pada harga RM1000,
ianya berpotensi menjadi RM50,000



Ya. dengan hanya modal RM1000,
Anda akan menebus kerugian lama anda yang bernilai RM50,000!!!!!



Jika mahu menjadi jutawan, belilah sejuta dinar - hanya RM20,000 sahaja.


Paling tak ada duit, simpanlah 10,000 Dinar yang boleh dibeli dengan harga RM200 sahaja.
10,000 Dinar berpotensi menjadi RM 10,000... Wauu!!!!!


Jika tak ada wang sungguh, beli 5,000 Dinar pada harga RM100.00 sahaja.
5,000 Dinar berpotensi menjadi RM5,000.
Ya, duduk diam-diam, RM100 akan menjadi RM 5,000!!!!


Dapatkan Dinar Iraq sekarang. Tel saya: 012-3771941

Saturday, March 27, 2010

MENJADI JUTAWAN DENGAN CARA MUDAH








The New Dinar has already risen over 88% in value since it's inception, yet remains affordable to investors...















Kata-kata hikmah

PROF.DR HAMKA,

“PELUANG YANG BESAR ITU DATANG SECARA TIBA-TIBA.DATANG TIDAK MENENTU MASA.DATANG TIDAK MENENTU MASA.DATANG DISAAT KITA KESEMPITAN ATAU KESUSAHAN. NILAILAH PELUANG ITU DENGAN SECARA BIJAKSANA. REBUTLAH PELUANG YANG BESAR ITU, KERANA PELUANG YANG BESAR ITU BOLEH BERLALU DENGAN TIBA-TIBA. JANGAN JADIKAN SERIBU ALASAN UNTUK TIDAK MEREBUT PELUANG YANG BESAR ITU!”

T. Harv Eker
"Kenapa orang itu kaya? Kenapa orang itu miskin? Semuanya bersangkut paut dengan minda"































Bolehkah anda menjadi jutawan tanpa menjalankan sebarang bisnes?


Bolehkah anda menjadi jutawan tanpa berjudi?

Bolehkah anda menjadi jutawan tanpa membeli sijil simpanan premium?

Bolehkah anda menjadi jutawan dengan cara yang mudah?

Bolehkah anda menjadi jutawan dengan kos paling murah?

Bolehkah anda menjadi jutawan tanpa bekerja?

Boleh!

Bagaimana?

ANDA HANYA PERLU MEMBELI DAN SIMPAN DINAR IRAQ SEKARANG.

TUNGGU DINAR DIAPUNGKAN DALAM MASA BEBERAPA TAHUN SAHAJA LAGI UNTUK DI JUAL SEMULA DAN RAIH KEUNTUNGAN BERIBU PERATUS..


Jika anda menyimpan RM 1000.00 tanpa diusik wang itu dengan institusi kewangan yang memberi dividen 10% setahun, selama
:

5 tahun, ianya akan hanya mengumpul kurang RM2000.
Tetapi dengan hanya modal Rm200 ~RM1000, melalui pemilikan Dinar Iraq membolehkan anda mendapat pulangan berlipat kali ganda dari jumlah di atas.

Dengan modal RM200 anda layak memiliki 10,000 Dinar Iraq dan berpotensi menjadi RM10,000 bila dinar di apungkan nanti.Pakar ekonomi dunia meramalkan 1 Dinar akan naik sekurang-kurangnya USD0.30 bila diapungkan nanti.

Miliki dinar sebagai koleksi yang akan bertukar menjadi BON yang bernilai pada masa akan datang !!Sementara stok masih ada!
Dengan kos RM1000 anda layak memiliki 50,000 Dinar Iraq dan berpotensi menjadi RM60,000 nanti..


Jika wang tiada, belilah paling kurang 10,000 Dinar Iraq dengan modal RM200 sahaja.

Ya, dengan menyimpan Dinar Iraq sehingga ianya diapungkan, anda berpotensi menjadi jutawan dengan kos paling murah.

Apakah bukti Dinar Iraq akan naik?
Pengalaman Negara Iraq kurang lebih sama dengan Negara Kuwait.


  • Harga Dinar Kuwait sebelum Perang Iraq-Kuwait ialah USD 3.30.
  • Semasa perang Iraq Kuwait pada 1990, ianya menjunam ke USD 0.30.
  • Selepas perang, ianya melonjak semula ke USD3.30 pada 2003,

Begitu juga nilai Dinar Iraq. Sebelum 2003, ianya pada harga USD 3.00 bagi satu dinar. Pada 2003, Amerika menceroboh Iraq dan menyebabkan harga dinar merudum ke paras harga lantai dan ditarik dari apungan, dengan harga tak sampai USD 0.10.

Dengan pemulihan ekonomi Iraq sejak 7 tahun lalu. Dinar Iraq dijangka akan melonjak semula ke paras harga asal atau atau paling kurang USD 0.30 atau RM 1.00 apabila diapungkan semula pada bila-bila masa dari sekarang.

Apabila jutawan Amerika Donald Trumph pun membeli dinar Iraq sebanyak USD 30 juta, ianya membayangkan bahawa Dinar Iraq ini akan naik dalam tempoh terdekat.Fikir-fikirkankanlah..Itulah rahsia orang kaya bertambah kaya..
Formula buat duit dengan duit..

PM Iraq dan beberapa orang anggota lembaga Bank Negara Iraq juga telah meminta Gabenor Bank Negara Iraq menilai semula nilai Dinarnya.

Apabila dinar diapungkan, maka dinar ini boleh dijual di mana-mana Pengurup Wang di negara ini.

Note Dinar Iraq ini ialah note baru yang dikeluarkan pada penghujung 2003, mengikut kualiti antara bangsa, bebas dari note palsu dan dicetak di UK (kilang yang sama mencetak wang Malaysia)

Jangan bertangguh..
Inilah masa terbaik untuk memiliki Dinar Iraq
sementara stok masih ada..
Hubungi saya Mizi - 012-3771941.

Thursday, March 4, 2010

DINAR NAIK TAHUN INI?





























Perdana Menteri Iraq telah meminta Bank Negaranya mengkaji semula nilai Dinar dengan mengambil kira ekonomi Iraq yang semakin mengukuh sekarang.


Beliau menegaskan lagi bahwa dinar mempunyai sebab yang kuat untuk naik dengan mengambil kira sumber pendapatan dan pembangunan ekonomi Iraq.

Bank Negara Iraq sedang menganalisa semua isu berkaitan dan akan membuat keputusan dalam masa terdekat.

Apakah dinar Iraq akan melonjak sebelum akhir tahun ini. Kini heboh diperkatakan 1 Dinar akan melonjak ke USD 0.85, bukannya USD 0.30.

Tak tahulah berapa rakyat rakyat negara ini akan menjadi jutawan dengan membeli dinar ini. Woo.
Cara menjadi jutawan paling mudah. Isunya ialah MASA. Jawapannya ialah SABAR.

Potential Value increase of a 1,000,000 Iraqi Dinar holding

If the value of Iraqi Dinar increases to:


The resulting value of your 1,000,000 Dinar would be:

$0.01 / Iraqi Dinar


$10,000 USD

$0.10 / Iraqi Dinar


$100,000 USD

$0.20 / Iraqi Dinar


$200,000 USD

$0.50 / Iraqi Dinar


$500,000 USD

$1.00 / Iraqi Dinar


$1,000,000 USD


Betul ker Dinar Nak di apungkan?


Seperti yang kami maklumkan sebelum ini, kita tidak tahu bila tarikh nilai dinar nak diapungkan. KALAU TAHU SENANG CERITA..Kita hanya boleh melakukan pemantauan (updates) dari masa ke semasa dengan melihat perkembangan di Iraq. Dan baru-baru ini, inisiatif untuk menaikkan NILAI DINAR telah dimaklumkan oleh pihak yang paling berautoriti iaitu, MENTERI KEWANGAN IRAQ. Kita hanya membuat perancangan berdasarkan FAKTA SEMASA.Apa yang pasti, PELUANG yang TERBUKA LUAS INI, semakin hari akan semakin SEMPIT dan TERTUTUP, sebaik sahaja NILAI DINAR di PEGkan kepada 1 Dinar = 1 USD ,anda sebenarnya dah terlewat..ha..ha..

Kenapa Lama Sangat Nak Naik? Sejak tahun 2003 lagi..

Untuk pengetahuan kita semua, Kuwait yang diserang oleh Iraq pada tahun 1990, telah jatuh
nilai matawangnya iaitu Dinar Kuwait sehingga hanya jadi 1 Dinar Kuwait = 0.10 USD. Adakah anda tahu bila 1 Dinar Kuwait tersebut menjadi 1 USD? Ianya dipegkan pada tahun 2003! Berapakah peratus kenaikannya? Lebih 3000%. Berapa lamakah masa yang diambil? Bayangkan dari 1990 hingga 2003, 13 Tahun! Tetapi adakah ianya BERBALOI? Sangat berbaloi. Kenapa berbaloi? Sebab hanya BELI dan SIMPAN dan TUKAR bila sampai masa. Itulah namanya Koleksi Yang Menjana Potensi.
Sama jugalah macam orang beli SIJIL SIMPANAN PREMIUM..BELI & SIMPAN..

Kalau Tau Nak Naik, Kenapa Anda Jual?

Jika anda menjangkakan sesuatu SAHAM, nak NAIK, bila masa anda BELI dan nak beli dari siapa? Sudah tentu masa harga rendah lah anda patut beli dan beli menerusi BROKER. Betul? Kerana dalam contoh mudah itu, sebenarnya ada 2 “profit model”, iaitu: satu pihak fokus kepada KEUNTUNGAN JANGKA PENDEK, pihak kedua fokus kepada KEUNTUNGAN JANGKA PANJANG. Jika hanya ada satu pihak, tak jadi sesuatu TRANSAKSI. Jika hanya ada pihak nak BELI, tapi tak ada pihak jual, apa akan jadi? Katakan nanti anda ada wang yang banyak dan mahu beli sejuta dinar iraq setelah yakin bahawa dinar akan diapungkan dalam masa terdekat tetapi pada masa itu percayalah..tiada siapa lagi yang mahu menjual dinar milik mereka!Sudahnya anda yang mengigit jari nanti..Sediakan payung sebelum hujan..takkan dah hujan baru nak beli payung..Macam juga simpan tayar kereta spare kan?

Satu contoh mudah lain ialah, jika anda biasa terlibat atau faham dengan jual beli sesuatu instrumen derivatif seperti KLCI Index, S&P500 Index dan Forex. Apa anda buat jika harga JATUH di paras lantai, atau dalam ilmu Technical Analysis disebut sebagai “Oversold”? Anda mencari peluang untuk MEMBELI! Dalam ayat mudah, BELI pada harga RENDAH, JUAL pada harga TINGGI!

Nota: Kami bukan menjual sahaja, kami pun menyimpan:) Kami mengaplikasi model untuk meraih keuntungan jangka pendek dan memastikan hak kami untuk meraih keuntungan jangka panjang. Sekaligus BERKONGSI INFO PELUANG ini bersama rakan taulan, sahabat handai, kaum keluarga terdekat dan seterusnya komuniti internet yang positif.


Nak beli Dinar hubungi saya Mizi 012-3771941.



New Iraqi Dinar Opportunity

The Iraqi dinar was worth $3.40 USD before the United Nations embargo that followed Iraq's 1990 invasion of Kuwait.

By August 2002, it was trading at just below 2000 dinars to the US dollar. As of mid-April 2003, it had slipped to anywhere between 3500 and 4000 dinars against the dollar.

The Iraqi dinar has already risen in value against the US dollar and it continues to increase. An injection of dollars into the Iraqi local market from the United States has driven up the value of this exciting currency.
Many predict this trend will continue for many years into the future as the once vibrant Iraqi economy rebounds.

Now that Saddam Hussein has been removed from power, De La Rue, a British company, printed the new Iraqi dinars. They have enhanced the bill by using the newest security features available. The New Iraqi Dinar bills have more security features than the US bills. Among them are: watermarks, metallic inks, safety strip, color changing symbol, raised lettering as well as writing that is only visible in Ultraviolet light. The new Iraqi Dinar Banknote series are available in the denominations of 5000, 10000 & 25000.




PM: Iraqi dinar re-evaluation has to do with economic conditions

BAGHDAD / Aswat al-Iraq: Iraqi Prime Minister Nouri al-Maliki said on Sunday that the process to re-evaluate the Iraqi dinar has to do with economic conditions that have to be strengthened.

“The Iraqi dinar has all the reasons to grow stronger thanks to an increase in revenues and development of the economy,” Maliki said in response to some questions through the National Information Center.

“The government would not rush matters but would rather work on finding all the guarantees to render this measure a success. The Central Bank of Iraq (CBI) is currently entrusted with drawing up a study on the whole issue and would give its decision soon,” said the Iraqi premier.

The Iraqi dinar’s exchange rate is suffering from low value against foreign currencies as a result of decades of wars and economic embargo that brought the local currency’s exchange rate to the rock bottom from three dinars per dollar in the late 1970s and 1980s to 3,000 dinars per dollar after the 1990 invasion of Kuwait, followed by a 13-year crippling sanctions regime.

The exchange rate fell even more after 2003 to reach 1170 dinars per dollar due to the CBI’s policy of daily auction, in effect for more than five years now.

The policy was lambasted by several economists on the grounds that these auctions do not give the real value of the country’s local currency.

Sumber berita klik di sini.

Ya, dengan menyimpan Dinar Iraq, anda berpotensi menjadi jutawan dengan kos paling murah.

Apakah bukti Dinar Iraq akan naik. Pengalaman Iraq kurang lebih sama dengan Kuwait.

  • Harga Dinar Kuwait sebelum Perang Iraq-Kuwait ialah USD 3.30.
  • Semasa perang Iraq Kuwait pada 1990, ianya menjunam ke USD 0.30.
  • Selepas perang, ianya melonjak semula ke USD3.30 pada 2003,

Begitu juga nilai Dinar Iraq. Sebelum 2003, ianya pada harga USD 3.00 bagi satu dinar. Pada 2003, Amerika menceroboh Iraq dan menyebabkan harga dinar merudum ke paras harga lantai dan ditarik dari apungan, dengan harga tak sampai RM 0.10.

Dengan pemulihan ekonomi Iraq sejak 7 tahun lalu. Dinar Iraq dijangka akan melonjak semula ke paras harga asal atau atau paling kurang USD 0.30 atau RM 1.00 apabila diapungkan semula pada bila-bila masa dari sekarang.

Apabila jutawan Amerika Donald Trumph pun membeli dinar Iraq sebanyak USD 30 juta, ianya membayangkan bahawa Dinar Iraq ini akan naik dalam tempoh terdekat.

PM Iraq dan beberapa orang anggota lembaga Bank Negara Iraq juga telah meminta Gabenor Bank Negara Iraq menilai semula nilai Dinarnya.

Apabila dinar diapungkan, maka dinar ini boleh dijual di mana-mana Pengurup wang atau bank di negara ini..
Cara menjadi jutawan paling mudah.
Isunya ialah BILA?.. Jawapannya ialah SABAR MENANTI...
Perumpamaan atau kiasannya " SEDIAKAN PAYUNG SEBELUM HUJAN"..

Note Dinar Iraq ini ialah note baru yang dikeluarkan pada penghujung 2003, mengikut kualiti antara bangsa, bebas dari note palsu dan dicetak di UK (kilang yang sama mencetak wang Malaysia)

Jangan bertangguh, inilah masa terbaik memiliki Dinar Iraq.
Hubungi saya Mizi
- 012 377 1941.

Headline News

When will the Iraqi Dinar be revalued?
How will the Iraqi Dinar be revalued?

By James A Smith Senior Financial Officer

When will the Iraqi Dinar be revalued?

Historically, the Iraqi Dinar has been worth over 3 US dollars for
every Iraqi Dinar (Over $3,000,000 US dollars purchased 1 million
Iraqi Dinar). Put another way, Dinar has been worth well over
$3,000,000.00 US dollars. So, the question is: Will the Iraqi Dinar
increase in value?

James A Smith Senior Financial Officer
JAS Financial

The facts are:

Iraq is an extremely wealthy country when you look at their natural
resources and potential GDP. The expert consensus is that Iraq has at
least the second largest oil reserves and natural gas reserves in the
world. There is strong speculation that Iraq actually has the largest
oil and natural gas reserves in the world. Additionally, many people
don’t realize that oil from Iraq is some of the world’s cheapest oil
to drill and refine—the oil is very “rich” and close to the surface
with few impurities or hindrances to drilling. Iraq’s cost of
production per barrel of oil is minimal compared to other world oil
producers. This all means that Iraq’s profit margins on their oil
production are some of the highest in the world. Additionally, Iraq
has a vast agricultural system and abundant fresh water supplies from
the Tigris and Euphrates rivers—Iraq is known as the “Bread Basket
of the Middle East.” Moreover, Iraq has a large and traditionally
hardworking productive population. The bottom line is that Iraq has
staggering wealth in natural resources and tremendous GNP and GDP.

There is NO WAY the country of Iraq is going to be allowed to decay
into a state of instability. Iraq is not Somalia, Vietnam or Rwanda –
It is a strategic Middle Eastern country with tremendous potential
wealth. It is in the best interest of every Western country and most
Middle Eastern countries for Iraq to succeed as an independent stable
economy and country. No Western or Middle Eastern country is going to
stand by while Iraqi’s vast oil reserves and wealth fall under the
control of a neighboring rouge country or insurgency—it just won’t
happen.

The political and economic powers of the world are doing everything
possible to stabilize Iraq and bring their economy in line with the
rest of the world as soon as possible—this is in the best interest
of all nations. World leaders understand that wealth and prosperity in
a country lead to stability and increased productivity—people don’t
revolt when their needs are being met and their quality of life is
improving. One of the fastest ways to stabilize a country is to
increase its wealth and the quality of life for the population as soon
as possible. The cost of increasing an entire population’s wealth is
much less than the cost of war and widespread instability in the oil-
rich nations of the Middle East.

The history of the Iraqi Dinar demonstrates strong potential for
growth. At one time, the Iraqi Dinar was worth over 3000 times what it
is currently worth, while at the same time oil was selling for
approximately $15 per barrel — less than 1/5th of today’s price.

When will the Iraqi Dinar be revalued?

If the value of the Iraqi Dinar increased in value to just the lowest
valued currency of the mainstream Middle Eastern countries, it would
result in a 260 times increase in value. More simply stated, 1 million
Iraqi Dinar purchased for approximately $1200 US dollars today would
be worth $260,000 US dollars if the Iraqi Dinar were valued at $.26 US
Dollars—the lowest current valuation for a mainstream Middle Eastern
country. If the Iraqi Dinar were to reach a value equivalent to its
historical rate of $3.20 US dollars per Iraqi Dinar, the value of an
approximate $1200 US dollar Iraqi Dinar investment for 1 million Iraqi
Dinar would be worth $3,200,000 US Dollars. As a note, the current
exchange rate for the Kuwaiti Dinar is $3.44 US dollars for 1 Kuwait
Dinar—it would take $3,440,000.00 US Dollars to purchase 1 million
Kuwaiti Dinar.

Since its inception in late 2003, the Iraqi Dinar has steadily
increased in value—indicating a recovering economy and increase in
conversion of natural wealth resources.

The bottom line is that the Iraqi Dinar is currently at an extremely
low valuation compared to the US Dollar. The currency has steadily
increased in value since inception in late 2003. Iraq is a country
with phenomenal wealth potential; and additionally, has the backing
and support of the major political and economic powers of the world.
There currently seems to be minimal risk that the Iraqi Dinar will
decrease in value. The tremendous potential upside return compared to
the minimal downside risk seems to make the Iraqi Dinar a compelling
investment opportunity worth investigating.

One compelling speculation that may relate to the value increase of
the Iraqi Dinar is the actual amount of Iraqi Dinar being held by the
United States Treasury Department. A significant increase in the value
of the Iraqi Dinar would more than pay for cost of recent US war
efforts in the Middle East and greatly alleviate the tremendous debt
recently initiated by the US Government. The US Government’s current
runaway spending seems to suggest that the US Treasury Department is
expecting a massive windfall in the near future that will cover debt.
Although this theory seems logical and despite the fact that this
theory is parroted by many, this speculation can not be confirmed.

In determining when the Iraqi Dinar will increase in value, all
indicators point toward something happening in the near future (next
12 months) if not the very near future (next 3 months). The
appreciation of the Iraqi Dinar has been unprecedentedly flat over the
past 8 months despite low Iraqi inflation and a weakening US economy
and US dollar. The Iraqi economy has been on a continual surge of
economic growth for the past couple of years as Iraq has continued to
stabilize and rebuild. The news coming out of Iraq from numerous
returning military members with various reliable sources indicates a
rapid move and increase in valuation occurring prior to, or in
conjunction with US troop reductions. Indicators also point to an
increase in the Iraqi Dinar exchange rate occurring prior to, or
shortly after Iraqi elections. It appears that administratively, the
IMF, WTO, and other world financial entities are working in close
conjunction with the Iraqi Government to bring Iraq’s financial system
online with the rest of the world. The expectation is that the Iraqi
Dinar will soon be freely traded through banks worldwide—further
accelerating their recovery and economy, and adding to overall
stability.

When will the Iraqi Dinar be revalued?

To answer the question of “How” and “How high?” the Iraqi Dinar will
revaluate, some speculation is in order. Based on historical
precedents, an initial sudden significantly (overnight/over weekend)
high revaluation seems very possible. This initial move could be
anywhere along the entire spectrum of rumored possibilities from $.10
to $1.49. After this initial revaluation, it seems likely there will
be numerous significant incremental increases in valuation over a
period of time. This continual increase in value after an initial base
valuation will prevent an overwhelming surge on the world financial
system. By incrementally increasing the value of the dinar, it will
limit the number and amount of Iraqi Dinar exchanges as many investors
and currency traders will choose to hold their Iraqi Dinar or purchase
more as they anticipate further valuation increases. In other words, a
steady increase in the value of the Iraqi Dinar will create a free
flowing market as some investors cash-out, others hold on, and others
purchase Iraqi Dinar for the first time.

Monday, February 22, 2010

PELUANG YANG BESAR ITU DATANG SECARA TIBA-TIBA..






























Sekadar renungan, cuba kita fikir bersama...

Katalah anda semua mampu menyimpan RM1000.00 sebulan daripada gaji anda dan isteri. Untuk mendapat RM500,000.00 (lima ratus ribu) untuk masa pencen anda, anda memerlukan 500 bulan, bersamaan 500/12 bulan= 41 tahun 8 bulan. FUHHYOO !!! kena tunggu 41 tahun!.Siapa yang sanggup kerja sampai umur 65 tahun. Kalau sanggup, boleh la cuba...

TETAPI....


Kini... dengan hanya bermodalkan RM200 sahaja, anda boleh beli 10,000 Dinar Iraq ini. Jadi kita sama-sama simpan di rumah/peti besi/bawah katil dsb (pastikan selamat) dan kita TUNGGU SEHINGGA NILAI DINAR IRAQ diapungkan. Tak kisah lah, setahun atau 2 tahun dari sekarang . Kata lah paling lambat pun 3 tahun, nilai dinar naik jadi USD0.30, jadi nilai RM200 yang anda beli untuk 10,000 Dinar tadi, ia akan bertukar nilai menjadi RM10,000. Bayangkan pula jika anda beli dengan bermodalkan RM1000 untuk 50,000 Dinar akan menjadi RM50,000. Banyak tu beb..Kira okay la tu..

Nak kumpul RM50,000 bukan mudah?Anda kena simpan RM1000 tiap-tipa bulan, kena tunggu sampai 50 Bulan baru dapat..Alternatif lain? Belilah dinar iraq dengan hanya kos RM200 untuk 10,000 Dinar. Lepas tu simpan baik-baik wang dinar tu..Jadi mana satu pilihan anda?Belilah sebanyak mungkin Dinar,ikut kemampuan anda.Jangan sampai berhutang sudah! Tepuk dada tengok dompet anda..

Marilah kita sama-sama rebut PELUANG ni,sementara dinar masih mahu dijual oleh penyimpan dinar. Bila dah diapung atau diniagakan di tukaran matawang antarabangsa, masa tu dah terlewat dah!! Ada duit nak beli pun tak guna! Tak ada siapa nak jual lagi..Jika ada rezeki, dinar naik jadi USD0.30 pun> 10,000 DINAR yang anda beli dengan harga RM200 sekarang, akan jadi RM10,000 ,WOW!!! Tapi jika anda mahu jadi pemerhati sahaja.. tidak mengapa..
Siapa cepat dia dapat!!!Jangan pula nanti, tiba-tiba anda terfikir nak beli dinar iraq..tapi stok kat sini dah habis..Masa tu jangan gigit jari dah ler..

Friday, February 19, 2010

NILAI SEMASA MATAWANG DI NEGARA TIMUR TENGAH.


























Renungkan dan fikirkan dengan logik akal anda.Amat mustahil Negara Iraq dengan sumber kekayaan minyak ke 2 terbesar di dunia, nilai 1 Dinarnya kurang dari USD 1 sen.Tepuk dada tanya poket anda.Belilah sebanyak mungkin Dinar untuk Reserve masa depan anda.Bila Central Of Bank Iraq mengapungkan dinarnya nanti, pakar ekonomi dunia meramalkan sekurangnya 1 Dinar = USD 0.30 ,jadi bayangkan anda beli 10,000 Dinar = RM10,000. Wow..banyak tu..Simpan kat bank confirm tak akan dapat sebanyak tu,jadi bolehlah selesai segala hutang piutang anda..Nikmati kebebasan kewangan yang sebenar..





Apakah bukti Dinar Iraq akan naik?
Pengalaman Iraq kurang lebih sama dengan Kuwait pada tahun 1990 dulu.


  • Harga Dinar Kuwait sebelum Perang Iraq-Kuwait ialah USDD 3.30.
  • Semasa perang Iraq Kuwait pada 1990, ianya menjunam ke USD 0.30.
  • Selepas perang, ianya melonjak semula ke USD3.30 pada 2003,

Begitu juga nilai Dinar Iraq. Sebelum 2003, ianya pada harga USD 3.00 bagi satu dinar. Pada 2003, Amerika menceroboh Iraq dan menyebabkan harga dinar merudum ke paras harga lantai dan ditarik dari apungan, dengan harga tak sampai RM 0.10.

Dengan pemulihan ekonomi Iraq sejak 7 tahun lalu. Dinar Iraq dijangka akan melonjak semula ke paras harga asal atau atau paling kurang USD 0.30 atau RM 1.00 apabila diapungkan semula pada bila-bila masa dari sekarang.

Apabila jutawan Amerika Donald Trumph pun membeli dinar Iraq sebanyak USD 30 juta, ianya membayangkan bahawa Dinar Iraq ini akan naik dalam tempoh terdekat.

PM Iraq dan beberapa orang anggota lembaga Bank Negara Iraq juga telah meminta Gabenor Bank Negara Iraq menilai semula nilai Dinarnya.

Apabila dinar diapungkan, maka dinar ini boleh dijual di mana-mana Pengurup Wang di negara ini.

Jangan bertangguh, inilah masa terbaik memiliki Dinar Iraq.
Hubungi saya
Tarmizi- 012-3771941.

Financial experts and the economists are of the opinion that the economy of Iraq will bounce back and the Iraqi Dinar will revalue and reach a value of three Dinars per one U.S. dollar. They believe that the economy of Iraq is likely to reach good heights by 2013. Currently, the worth of one million Iraqi Dinars is less than thousand US Dollars. There was a time when the worth of one million Iraqi Dinars was equivalent to 3,000,000 US dollars.

Remember, Iraq was has vast reserves of crude oil and many areas Iraq has not been geologically explored using the latest and modern seismic techniques. Today, Iraq has minim of 115 billion barrels of crude oil reserves and this figure is as per old surveys. However, the government of Iraq has publicly stated that Iraq has large reserves of petroleum and its reserves could be the largest in the world.

Financial analysts are of the opinion that even if the worth of the Iraqi Dinar were valued at 0.26 U.S. Dollar (this is the lowest valued currency of the mainstream Middle Eastern Countries) then one million Dinars would be equivalent to 260,000 US Dollars. The studies show that since late 2003, the economy of Iraq has shown signs of recovering and there has been a steady increase in the conversion of natural resources. This in turn has steadily increased the value of currency.

One also needs to remember that there is a global oil shortage and the prices of crude oil are soaring. Today, currencies of the oil-rich Middle Eastern countries are much higher than the Iraqi Dinar. The economies of India and China are growing and will continue to grow. And there will be great demand for oil which will increase the value of the bank notes. Hence, there are strong indicators that the currency will continue to grow in value and be revalued to keep up with the growth of the Iraqi economy.




Friday, February 12, 2010

SEJARAH DINAR IRAQ: GRAF KENAIKAN NILAI DINAR













Anda beli dinar Iraq sekarang pada harga lantai yang tak akan bisa jatuh lagi..sehingga kini selepas perang iraq ia telah naik 60%. Beli sementara stok dinar masih mahu dijual oleh penyimpan dinar Iraq.


Sunday, February 7, 2010

RAHSIA ORANG KAYA BERTAMBAH KAYA..BUAT DUIT DENGAN DUIT..


Setiap keping denominasi Dinar Iraq sebenarnya mempunyai ciri-ciri paling canggih dari segi ciri antipemalsuan dalam sejarah matawang antaranya: watermarks, imbedded metallic strips, dakwat metalik, tulisan yang hanya kelihatan di bawah sinar UV, raised lettering, jalur keselamatan dan simbol warna yang sentiasa bertukar. Wang kertas terbaru dinar iraq ini diperkukuhkan dengan ciri anti pemalsuan yang terkini.






Salah satu strategi mudah menjadi jutawan ialah memiliki matawang yang berpotensi secara signifikannya menaik beribu peratus dari harga belian sekarang. Apakah jenis mata wang itu?

Matawang sesebuah negara akan jatuh ketika rusuhan dan perang. Apabila negara itu aman dan stabil semula, maka nilai matawang negara itu akan melonjak naik sehingga beribu peratus. Matawang Russia, Kuwait dan Afgahanistan pernah terjadi sebegitu.

Kini Dinar Iraq dijangka akan menaik sekurang-kurangnya 1 Dinar bersamaan USD 0.30. Nilai Dinar Iraq sekarang dianggap sebagai harga lantai yang tak bisa jatuh lagi. Malah ianya akan menaik berdasarkan senario ekonomi dan politik Iraq pada masa kini dan pada masa hadapan. Pelabur minyak termasuk Petronas pun sudah yakin dengan ekonomi Iraq dan telah melabur di sana.

Kini, peluang bagi kita membeli dan menyimpan Dinar Iraq.

Bagaimana potensinya Dinar Iraq?

Dengan menyimpan 50,000 Dinar Iraq, yang kini dijual pada harga RM 1,000 ianya berpotensi menjadi RM 50,000 dalam tempoh beberapa tahun sahaja lagi.

Jika mahu menjadi jutawan, belilah sejuta dinar - hanya RM 20,000 sahaja.

Paling tak ada duit, simpanlah 10,000 Dinar yang boleh dibeli dengan harga hanya RM 200.00 sahaja. Ya..10,000 Dinar berpotensi menjadi RM 10,000.00. Wau..banyak tu!!!

Jika anda menyimpan di dalam akaun simpanan tetap, anda perlukan RM 1 juta untuk menghasilkan RM 50,000. Tetapi dengan menyimpan 50,000 Dinar Iraq yang kosnya ialah RM 1,000 ,ianya mampu menjadikan wang anda sebanyak
RM 50,000. Inilah peluang anda sekali seumur hidup...


Dengan menyimpan Dinar Iraq, orang "miskin" pun mampu menjadi jutawan.
Ha ..ha.
.

5D - Duduk Diam Doa Dapat Duit - Beli dan Simpan Dinar Iraq.

Kalau Donald Trumph pun dah beli Dinar Iraq - ianya memberi isyarat jelas akan potensi nilai Dinar Iraq ini dalam masa terdekat.

Dapatkan Dinar Iraq sekarang. Tel saya 012-3771941.

Jika jauh, boleh beli secara on line - anda bank in wang ke akaun bank saya. Selepas bank in, sms nama dan alamat anda untuk saya hantar dinarnya. Sila sms kepada saya untuk mendapat no akaun bank saya.

Monday, February 1, 2010

RAHSIA DINAR IRAQ?


















HISTORY The Iraq Dinar was worth $3.22 USD (U.S. Dollars) in 1992. After the first Gulf War the Dinar dropped in value to approximately $0.30, under the U.S. Embargo. Iraq is now free to trade internationally and most of it's international debt has been relieved. If the Iraq Dinar returns to pre-war levels of $0.30 a 1000 Dinar note would be worth $300.00!

If the Dinar returns to pre-Gulf War levels, 1,000 Dinar will be worth over $3,100.00... and experts are saying that it will, as it's value has SKYROCKETED over the past couple of years!

The current Iraq Dinar (IQD) was introduced for a 1:1 exchange rate to new Dinars between October 2003 and January 2004 by the Coalition Provisional Authority in close consultation with financial experts from Iraq and the international community.

THIS IS AN AMAZING INVESTMENT OPPORTUNITY!
Start investing TODAY before their value climbs even higher, and you miss out on this HUGE opportunity!

Soldiers and contractors in Iraq are buying up the Dinar like crazy, they know that the situation in Iraq will improve eventually. Surrounding Gulf nations are also buying the Dinar.

Iraq has the second largest Oil reserve in the world next to Saudi Arabia. Americans use Gasoline, lots of it, and Iraq is going to keep taking in U.S. dollars as long as Americans keep driving. This is great for the Iraqi economy and for the value of the Dinar.

This is a great opportunity to buy low with the potential to sell HIGH. Do not miss out on the Dinar! Buy them now before they are all gone, or the price goes up!

READ ON!

Here is some expert testimonial on where the Iraq Dinar is headed:

IRAQI STOCK MARKET PRESS RELEASE June 7, 2004 "Bankers at the Bank of Nasariah, World Bank, are projecting the Dinar value to be .43 cents US per Dinar within the next decade".

This would make a 25,000 Dinar bill worth $10,750.00 US and 1,000,000 Dinar would be worth $430,000.00 US! The United States is building the largest U.S. Embassy in the world in Baghdad!

US State Department Logo
U.S. STATE DEPARTMENT ARTICLE

With the new Iraqi government in place the Dinar should gain faster than before. The prediction is that the Dinar will start trading with the world banks in November, at that time the cost of buying Dinars may become too expensive to invest in.

Purchasing the New Dinar could be an opportunity of a lifetime since the New Dinar has risen over 88% in value since it's inception. It may well return to the pre-gulf war value of 1 Dinar being equal to $3.00 US, making a new 25,000 Dinar note worth $75,000.00 US and 1,000,000 Dinar worth over $3,000,000.00!

Wall Street Journal
THE WALL STREET JOURNAL

The Wall Street Journal reports that the Dinar is increasing rapidly in value. Only the new Dinar can be used as currency today and the Iraqi government is destroying all of the old notes. Dinar values may skyrocket in upcoming months.

Iraq has the second largest Oil reserve in the world next to Saudi Arabia. Americans use Gasoline, lots of it, and Iraq is going to keep taking in U.S. dollars as long as Americans keep driving. This is great for the Iraqi economy and for the value of the Dinar.

TTHE DINAR IS NOW AT POST-WAR LEVELS...

This is perhaps a ONCE IN A LIFETIME OPPORTUNITY to buy a currency that has been devalued by conflict! As the past has shown, investors who have taken advantage of these pre-war currency levels have struck a goldmine and become very wealthy. This has been proven with the German Mark and the Kuwait Dinar!

There were hundreds of thousands of investors, just like you, who bought these notes up, and struck it rich thereafter!

An investment in the German Mark after World War II would have allowed for an early retirement. The Kuwait Dinar, reduced to a value of $0.10 after the first Gulf War, has rebounded to its current value of $3.42!


MENEBUS KEGAGALAN LAMPAU..

Pernah rugi dalam pelaburan?
Pernah gagal dalam perniagaan?
Hutang anda tidak dibayar?

Kini dengan modal minima RM 200 dan duduk diam sahaja - kerugian pelaburan, perniagaan dan hutang lapuk anda akan diatasi.


Dengan modal RM 200.00 - anda akan menebus kerugian lama anda yang bernilai RM 10,000.00!!!!


Ya! Beli 10,000 dinar dengan harga cuma RM200 berpotensi menjadi nilai RM10,000 bila di apungkan nanti.Sementara stok masih mahu dijual oleh pedagang dinar.

Kini stok dinar Iraq semakin sukar diperolehi di pasaran Malaysia kerana penyimpan dinar Iraq sudah melihat bayangan kenaikan nilai dinar Iraq ini secara signifikan selepas tentera Amerika berundur secara rasmi dari bumi Iraq dan tak bersedia menjualnya lagi.

Kalau dulu penyimpan dinar Iraq dikatakan menyimpan koleksi dinar tetapi kali ini dianggap sebagai penyimpan bon bernilai tinggi untuk ditebus pada bila-bila masa.Jangan terlepas peluang sekali lagi seperti mana yang terjadi keatas dinar Kuwait dulu..
Orang yang menyimpan dinar Kuwait dulu,kini telah menjadi kaya raya..

Inilah masa terbaik membeli Dinar Iraq..Isunya ialah bila. Jawapannya ialah SABAR MENANTI.
Simpan jer dinar iraq dan tunggu sahaja kenaikannya. Tunggulah kelahiran jutawan senyap versi abad 21. Langkah pertama itu pengharapan..sedangkan yang tidak melangkah..langsung tiada harapan..Ha.. ha..

BERITA PANAS: DONALD TRUMP BELI DINAR IRAQ USD 30 JUTA







Trump Big Buy Into Dinar

United States real estate mogul Donald J. Trump has been diversifying and moving East with his properties and it now appears he is in the Far East buying Dinars, $30 Million U. S. Dollars.

Donald J. Trump “It’s time for all of us to diversify our assets and take back the American dream” . the Donald trump list of investments grows as we speak; Trump Casino, Trump International Hotel, Trump Marina Hotel and Casino, Trump Taj Mahal Casino Resort and Trump Tower, TV Shows, properties in New York, Las Vegas; Chicago; Miami; Los Angeles; the Caribbean; Hawaii; New Jersey; Scotland; Dubai; Dominican east region, Reality Dating the Trump University, vitamin and health products and now the New Iraqi Dinar.

“It’s time for all of us to diversify our assets and take back the American dream”. - Donald J. Trump

It appears now Trump Big Buy into Dinar is confirmed. There has been a rumor about this for a while but it has remained unconfirmed for the most part until very recently. In the past week the source of the sale a dealer involved and a person in the hi-raise industry have confirmed the Big Buy.

Donald Trump - synonymous with luxury high-rises, his TV show and a distinctive hair style - is now putting his money into the Dinar investment / speculation arena. It is not for resale but as a hedge and as with many in anticipation of the revalue of the New Iraqi Dinar.

Many believe that the Dinar will return to its historic value of $3.20 as opposed to it value today of less then one cent.

The source lives in Bagdad and has been involved in the Dinar business for the past 5 years and sells to 21 dealers in North and South America and has confirmed a stepped delivery schedule of $30 million dollars US. They have all been delivered at this point.

The dealer lives in the mid west United States and stated that he was contacted by an agent who was looking for a source to obtain the 30 million dollars of Dinars about a year ago. He was unable to put the deal together by himself and set up the original teleconference between the source and the agent for a finders fee. The agent never revealed who he was representing but the source did the day the deal was put together.

Final confirmation was made last week in a unrelated interview. The interview was about the New Trump Network that just launched with a person who has been close to the Trump Empire, and the Trump / Dinar rumor came up.

We now confirm is the Trump Big Buy Into Dinar rumor, and true to his statement It’s time for all of us to diversify our assets and take back the American dream” Donald may well obtain another American Dream of turning 30 million into 30 billion!



Hillary Clinton on Iraqi Dinars
Clinton urges US investment in Iraq


by James A Smith


Dinars and Dollars

Clinton announced that the State Department was launching a US-Iraqi internship program in January 2010.

US Secretary of State Hillary Clinton on encouraged US businesses to invest in Iraq, saying that country’s potential is “palpable”. Addressing the Iraq Investment and Business Conference in Washington, Clinton touted investment opportunities in Iraq.

“Iraq sits at a global crossroads, and it is a country that, because of its religious and ethnic diversity, has a great potential for connecting up far beyond its own borders in terms of investments and other kinds of opportunities,” she told the business forum.

The conference, organized by Washington, is aimed at facilitating contacts between US and Iraqi companies, businessmen and regional leaders from around Iraq.

According to AFP, some 750 projects will be presented to potential investors.

“For decades, Iraq has been disconnected from the global economy because of war and sanctions. Now we see the potential. And it is one that is based in broad economic growth, fueled by but not limited to oil production,” said Clinton.

“And we believe strongly that economic development will go hand-in-hand with an increasing and very clear commitment to democracy,” she added.

At the same time, Clinton underscored the importance of Iraq creating “safe and attractive conditions” for international investors.

“That of course begins with holding national elections in January that are safe, free, and fair,” she told the conference, which was attended by Iraqi Prime Minister Nouri al-Maliki. She also said that a comprehensive hydrocarbon law was vital for regulating the oil sector.

“As the Iraqi Government continues to make its reforms, I urge US businesses to really see all of the progress that has been made,” Clinton said, pointing to an improved security situation and stronger conditions for investment.

“The world is watching for every opportunity to invest in Iraq, and companies that wait too long may discover they are too late,” she added.

Clinton announced that the State Department was launching a US-Iraqi internship program in January, which will place young Iraqi in technology start-ups in the United States, exposing them to “an entrepreneurial spirit” and helping them develop skills to use at home.


(Moderator : Tunggu apa lagi. Jom miliki Dinar Iraq. Hubungi saya 012-3771941)

MAKIN HAMPIR MENJADI JUTAWAN


Ada 3 peristiwa penting yang kita tunggu mulai tahun baru 2010 di Iraq khususnya bagi penyimpan dinar Iraq.

Pertama, pilihan raya negara Iraq yang perlu disempunakan sebelum 6 Mac 2010 - dalam menuju era sebuah kerajaan yang sah, berdikari dan bebas dari campur tangan asing.

Kedua, pengunduran secara total tentera Amerika sebelum 31 Ogos 2010 dan kebolehan tentera Iraq menjaga keamanan negaranya sendiri tanpa bantuan tentera asing.

Ketiga, pengeluaran minyak meningkat selaras dengan rancangannya dalam tempoh 5 tahun ini yang akan mengeluarkan minyak sebanyak 7 juta tong sehari.

Dengan keyakinan pelabur minyak dunia termasuk Petronas, menampakkan bahawa ekonomi dan politik Iraq menuju ke arah kestabilan, malah akan memecut ke arah lebih maju berbanding dengan era regim Saddam Husein.

Saat yang ditunggu ialah pengistiharan oleh Gabebor Bank Negara Iraq bahwa dinar Iraq akan diapungkan di pasaran. Menteri kewangan Iraq sendiri sudah menggesa supaya Dinar Iraq ini diapungkan sejak Mac 2008 lagi.

Berdasarkan rekod kewangan Iraq, mata wangnya pernah bernilai antara USD 1 ke USD 3 bagi setiap 1 dinar. Maka tidak hairanlah Ahli Ekonomi meramalkan nilai Dinar Iraq akan bersamaan USD 0.30 sebaik sahaja ianya diapungkan.

Maka anda kiralah sendiri dengan modal sebanyak RM 1000.00 untuk memiliki 50,000 Dinar Iraq, ianya berpotensi bernilai RM 50,000.00. Bagaimana kalau memiliki sejuta dinar dengan hanya kos sebanyak RM 20,000.00 sahaja, anda akan menjadi jutawan dengan cara paling mudah dan halal dalam dunia ini. Ha ha.

Isunya ialah MASA. Bilakah Gabenor Bank Negara Iraq akan mengistiharkan pengapungan mata wangnya? Apa pun lambat laun akan diistiharkan juga. Itu hukum ekonomi. Sudah 7 tahun kita menunggunya. Ada peramal mengatakan ianya tak melebehi 10 tahun dari 2003. Allah sahaja yang mengetahui isi hati Gabenor Bank Negara Iraq.

Dapatkan segera dinar sebelum harganya melonjak!!!!

Anda makin hampir menjadi jutawan.
Akhbar Cina memberi respon yang baik terhadap isu Dinar Iraq ini.


Tel : 012-3771941 untuk mendapat dinar.
Terkini: CNBC News melapurkan bahwa Menteri Kewangan Iraq menyatakan nilai Dinar Iraq masa kini sepatutnya adalah bersamaan denga USD 1.85.

Harga minyak dijangka melonjak AS$100 setong
Oleh Kamarulzaidi Kamis
Berita Harian
2010/04/03

Tindakan spekulator punca kenaikan harga mendadak

"Permintaan minyak Amerika Syarikat telah susut, tetapi harga bahan api itu terus melonjak ke arah AS$90 setong, dan saya tidak menolak kemungkinan ia bakal kembali melepasi AS$100 setong"

Alsetdek Al Haj Ali
Pengurus Kanan Kumpulan TA Investment Management Bhd

KEMASUKAN semula secara besar-besaran spekulator komoditi antarabangsa ke dalam pasaran minyak mentah menyaksikan harga bahan api itu kembali melonjak dan penganalisis tidak menolak kemungkinan ia mampu meningkat hingga melepasi paras AS$100 setong pada bila-bila masa.

Penanda aras urus niaga komoditi utama dunia itu, kontrak hadapan minyak Light, Sweet New York Merchantile Exchange meningkat kepada AS$84.87 dalam dagangan pasaran elektronik Asia semalam, iaitu paras tertinggi dalam tempoh 17 bulan, daripada AS$83.76 setong kelmarin.
Malah, sepanjang sesi dagangan semalam, harganya beberapa kali melonjak melepasi AS$85 setong.

(Note moderator: tunggu sahaja masa diapungkan dinar ini)